Profesionalno upravljanje zgradama

Profesionalno upravljanje zgradama


Poslovi upravljanja zgradom mogu se podeliti u tri grupe:

  • Administrativni
  • Finansijski
  • Tehnicki

Administrativni poslovi


  • osnivanje stambene zajednice (ukoliko nije osnovana),
  • izrada pecata,
  • pribavljanje PIB-a i maticnog broja stambene zajednice,
  • otvaranje tekuceg racuna u poslovnoj banci,
  • zastupanje i predstavljanje stambene zajednice
  • upis stambene zajednice u Registar stambenih zajednica
  • podnošenje prijave za registraciju Pravila vlasnika
  • popis posebnih, zajednickih i samostalnih delova i njihovo oznacavanje, uspostavljanje i vodenje evidencije o vlasnicima posebnih delova, i licima kojima su zajednicki ili posebni delovi izdati u zakup, izvršava odluke stambene zajednice,
  • priprema i zakljucivanje ugovora za održavanje higijene, lifta i dr,
  • nadzor nad radom osoblja (domar, cistacica i dr),
  • informisanje stanara i sacinjavanje izveštaja


Finansijski poslovi


  • raspolaganje sredstvima sa tekuceg racuna stambene zajednice, a na osnovu odluke skupštine stambene zajednice,
  • vodenje evidencije o prihodima i rashodima stambene zajednice,
  • priprema budžeta i njegovog rasporedivanja po stavkama,
  • naplata dogovorenog iznosa za upravljanje i održavanje stambene zgrade,
  • priprema, štampa i dostavljanje uplatnica stanarima zgrade u poštanske sanducice,
  • prinudna naplata potraživanja stambene zajednice,
  • izrada završnog racuna i podnošenje poreske prijave stambene zajednice u slucaju da ista ostvaruje prihod po osnovu rentiranja zajednickih delova


Tehnicki poslovi


  • realizaciju godišnjeg programa održavanja
  • organizaciju radova na tekucem i investicionom održavanju,
  • organizacija radova na hitnim intervencijama,
  • briga o kucnom redu,
  • podrška svim zajednickim aktivnostima stanara stambene zajednice
  • obnovu i unapredenje kvaliteta imovine stambene zajednice.


Upravljanje stambenom zajednicom zakonska je obaveza prema Zakonu o stanovanju i održavanju zgrada koji je stupio na snagu 30. decembra 2016. godine.

Clanom 56. Zakona predvideno je da skupština stambene zajednice u svakom trenutku može odluciti da poveri upravljanje profesionalnom upravniku.

Medusobna prava i obaveze skupštine stambene zajednice i profesionalnog upravnika regulišu se Ugovorom o poveravanju poslova profesionalnog upravljanja.

Ugovoreno upravljanje stambenom zajednicom definisano je, s jedne strane, Ugovorom o poveravanju poslova profesionalnog upravljanja, a s druge strane, Pravilima o medusobnim odnosima vlasnika posebnih delova u stambenoj zajednici (ukoliko su takva pravila doneta na skupštini stambene zajednice).



Objedinjena naplata


Sistem objedinjene naplate omogucava brzu, racionalnu i ekonomicnu obradu podataka i naplatu svih usluga (upravnik, cišcenje zgrade, održavanje lifta, rezervni fond…) putem jedne uplatnice.

Glavne prednosti objedinjene naplate:

  • sve usluge na jednom racunu
  • placanje na jednom mestu
  • manji troškovi platnog prometa
  • transparentnost racuna


Paketi profesionalnog upravljanja zgradama


Profesionalno upravljanje

Izdavanje raèuna-faktura(knjigovodjstvene usluge), tehnièka podrška, postavljanje oglasne table o našem trošku, naplata potraživanja (usluge advokata) i sve ostale obaveze po zakonu o stanovanju i održavanju zgrada.

Cena usluga po posebnom delu je 250 RSD + pdv za zgrade koje nemaju lift.

Za zgrade koje imaju lift cena je 300 RSD + pdv. U cenu je uraèunat i meseèni servis lifta od strane ovlašæenog servisera za liftove.

Tekuæe održavanje, èišæenje zgrade:

Pranje, brisanje, èišæenje, metlanje sledeæih prostorija:

  • stepenište stambene zgrade i prolazi sa stepeništa do stanova ukljuèujuæi i gelendere
  • ulazni hodnik, ulazna vrata, hol zajednièke hodnik i stepenište po etažama
  • prilazi i hodnici u podrumu i zajednièke prostorije u podrumu
  • prostor oko zgrade i prikupljanje papirnog i drugog otpada, odnošenje do kontejnera (zaštitni trotoar, betonska staza i prilaz ulazu u gradu) na suvo, ruèno èišæenje - metlanje jednom nedeljno
  • kontrola i zamena iskljuèivo LED sijalica o našem trošku (ne i u podrumu i mestima gde se lako skidaju)
  • brisanje poštanskih sanduèiæa, PP aparata i hidroforskih ormariæa, odstranjivanje reklamnog materijala
  • skidanje pauèine do visione od 4 metara
  • mašinsko pranje ulaznog hodnika jednom godišnje, singl disk mašinom Hercules (stambena zajednica je dužna da obezbedi prikljuèak struje)
  • èišæenje zgrade se vrši dva puta nedeljno na mokro
  • generalno sredjivanje zgrade se vrši prilikom preuzimanja zgrade
  • svako vidljivo ošteæenje se prilikom èišæenja prijavljuje skupštini stambene zajednice
  • cena usluge je 250 RSD + pdv
  • u zgradama gde postoji lift, èisti se kabina i vrata od lifta na svakom spratu